Sådan gør vi vores kunder rigere

Vi skaber vækst for vores kunder
- vi kan også gøre det for dig

Det begynder med en kommunikationsplan

Et reklamebureau er en kreativ virksomhed, men ikke kun det – det er også en virksomhed, der leverer en ydelse, der skal kunne betale sig. Hvis et reklamebureau skal være pengene værd, skal man gerne kunne dokumentere en effekt af det, man gør.

Særligt inden for B2B-marketing kan det være vanskeligt at demonstrere værdi. Som regel handler B2B-marketing om at skabe sig en markedsposition med lang horisont i et komplekst, internationalt marked.

Så hvordan kan et B2B-bureau dokumentere, at vores indsats er pengene værd? Først skal vi lige se på, hvad det er for ydelser, vi som regel leverer til vores industrielle B2B-kunder.

Det begynder med en kommunikationsplan

B2B-markedsføring handler ikke bare om branding og umiddelbart salg – det handler i lige så høj grad om at opbygge de relationer, som en virksomhed lever af. Relationer skal skabes i et langt, ihærdigt forløb, hvor der kommunikeres på strategisk, taktisk og operationelt niveau med et klart og rent budskab og en let forståelig profil. Grundlaget er en strategisk funderet, men samtidigt operationel kommunikationsplan.

Her fastlægger vi grundfortælling, stil og tone, visuel identitet, aktiviteter og lead generation for virksomheden, og vi sørger for, at markedspositionering på alle niveauer er så skarp og så præcis som muligt. Vi leder i hvert eneste hjørne efter de ting, der adskiller kunden positivt fra konkurrenterne.

Eksekvering og produktion

Eksekvering og produktion

Dernæst producerer vi – web, content, print, sociale medier, nyheder, messer, kampagner, intern kommunikation, phoning og alt det andet, der får budskabet ud, skarpt og rent. Det kræver også indsats og dedikation i virksomheden – og hvis både budskaber og indsats er på højt niveau, kommer resultaterne også.

Analyse af vækst hos vores kunder

Vi har analyseret den vækst i omsætning, som et antal af kunder har oplevet, efter de indgik samarbejde med os. I alle tilfælde er der tale om kunder, som har fået lavet en kommunikationsplan hos os, og hvor vi har eksekveret større kommunikationstiltag. Alle virksomheder har kun haft os som bureau i perioden (dvs. virksomheder som Danfoss er undtaget) og er mellemstørrelse-kunder, dvs med en omsætning fra et par hundrede millioner og op til cirka en milliard, og ingen af dem er opstartskunder.

Vi har analyseret udviklingen i vores industrielle kunders omsætning siden de blev kunder hos os.
Alle er etablerede virksomheder, dvs. der er ikke tale om opstartsvirksomheder.

Konklusion: Vi skaber vækst for vores kunder

Og konklusionen er: Gennemsnitligt har kunderne oplevet en klar og markant vækst i omsætningen, efter at de indgik samarbejde med os. Et vægtet gennemsnit viser, at de øger deres omsætning med over 50 % over en fireårig periode, hvis de arbejder sammen med os om deres kommunikation, branding og generering af salgsleads. De performer med andre ord markant bedre end gennemsnittet af danske industrivirksomheder over en sammenlignelig periode.

Vi siger naturligvis ikke, at det er vores fortjeneste alene. Men det er signifikant, at vi i alle tilfælde træder til med en skarp kommunikationsplan, og at virksomhederne derefter performer så flot. Vi tilskriver det mange faktorer: Dedikation og fokus i virksomheden, gode produkter, konkurrencedygtig produktion og logistik og så videre. Men også og ikke mindst, at virksomheden får en klar og letforståelig profil i et kompleks marked.

Vi kan også gøre det for din virksomhed

Vi forstår den verden, industrielle virksomheder skal færdes i. Vi kan skabe vækst også for din virksomhed. Investeringen fra din side er minimal i forhold til det udbytte, et samarbejde med os vil give.

Til en start kan du investere en time i at mødes med Bo Westberg og høre mere om analysen her – og om hvordan vi skaber vækst for vores kunder.

Relaterede posts