FXA er Industriens content marketing bureau

I 2001 fik det nystartede bureau Factor X en af sine første opgaver for en kunde: Design og producér nogle flag. Sådan nogen, der hænger på en tyve centimeter højstålflagstang med et lille logo flag fint vajende i brisen fra airconditionanlægget i bestyrelseslokalet. I 2021 fik vi den samme opgave fra den samme kunde. De gamle flag var slidt op, og logoet skulle alligevel skiftes. Så vi fik produceret nye, fine flag på stænger og fik dem leveret til kunden.

I mellemtiden – i de tyve år – er der sket ganske mange ting. Vi er ikke længere et traditionelt reklamebureau med DTP’ere, art directors, konsulenter og et par tekstforfattere. Vi producerer meget sjældent tryksager. Det skyldes primært, at hele faget har flyttet sig. Vi har flyttet os sammen med faget og branchen.

Det kan bedst illustreres med, at samme kunde, som vi lavede flag for, også har fået produceret hele fem generationer af deres corporate website hos os. Fra et relativt fladt, envejs-kommunikerende website til et website, der har forretning og salg som sit fokus.

 

FXA-FXA kompetencer blog

 

Industriens bureau

Vi kalder os gerne industriens bureau. Det skyldes, at størstedelen af vores kunder er industrielle B2B-virksomheder, ofte med en høj eksportandel og høj internationalisering. Den typiske FXA-kunde er en virksomhed med op til cirka 1 mia i omsætning og med en videnstung profil.

Gennem årene har vi haft kunder som Danfoss, Vestas, Pressalit og talrige mindre virksomheder og vi har efterhånden indset, at vores speciale er netop de virksomheder, hvor vi kan påvirke retningen og være med til at flytte organisationen over mod et integreret salgs- og marketingbillede. Vi er gode til at forstå alle de komplekse sammenhænge, der gælder i industriel B2B, både når det gælder produkter og når det gælder markeder.

Det er den udvikling, der er sket i vores branche: At vi er gået fra at producere alverdens kommunikations- og marketinggøgl uden at vide, om det virker, til at kunne måle og målrette ekstremt nøjagtigt.

FXA er i dag et bureau, der fokuserer på:
 

  • Strategi altså kommunikationsstrategi baseret på en forretningsstrategi 
  • HubSpot altså HubSpot som svaret på alle jeres hedeste drømme i salg, service og marketing
  • Inbound altså kunsten at tiltrække de rigtige kunder på det rigtige tidspunkt
  • Digitalisering altså fx hvordan man får kundeviden ud af sælgernes Excelark og ind i intelligente systemer, der skaber salg
  • Identitet altså hvordan virksomheder præsenterer sig for omverdenen
  • Content altså det indhold, der driver kunderne lige i armene på jer.
 
Det er os. Og det betyder ikke, at vi ikke også gerne laver flag til vores kunder. Men vi vil dybest set hellere lave salg, digitalisering og positiv forandring for jer.
 

Skal vi tage os af jeres content marketing?

 

Hvis, ja, så:


Book et møde i dag